idaifvrig

Direktlänk till inlägg 29 juni 2012

Detox

Av Ida - 29 juni 2012 23:48

Jag och Emma har gått på avgiftning i veckan :P Asså, vi har, genom att följa en viss detoxmetod, rensat ut alla E-ämnen och andra konstigheter från kroppen. Kan vi ju hoppas. Egentligen så har vi ju kört en ganska kort period - de rekommenderar 2-4 veckor, vi har kört fem dagar. Det är rätt drygt ibland. Drygt för att man hela tiden måste tänka och planera vad man ska äta, man kan ju inte bara ta vad helst som finns, exempelvis på Solbacken. Och rätt...tråkigt ibland i matväg. Exempelvis är det enda brödet vi får äta ett hembakat (som Emma bakade i början av veckan) bröd gjort utan mjöl och andra trevligheter. Istället innehåller det mängder av frön och nötter och grejs och är väääärsta fiberbomben kan jag lova, man behöver typ två tre tuggor så är man mätt. Skojar nästan inte.


Vidare får vi naturligtvis inte äta något socker (förutom det som redan finns i typ frukt), absolut inga E-ämnen, ingen mjölk eller fil (vi får dricka havremjölk, men det gillar jag stenhårt, så det är lugnt :P) och inget mjöl. Ingen pasta och potatis, och inte vanligt ris, men råris går bra. Svart och rött te (och naturligtvis kaffe) är bannlyst, så det är grönt te som gäller. Rött kött är högt upp på svarta listan, aja baja, inte käka rött kött inte!


Så vad får vi käka då? Bönor!! Yeah! Frukt, sallad, kyckling, fisk, havremjölk, råris, kokos, nötter etc :P Nyttigheter så det sprakar om'et :P


Så har det gett något resultat hittills? Tja. Jag tycker att min kropp tagit avgiftningen riktigt bra, och inte känt av några biverkningar alls faktiskt. Emma däremot har känt av det, men ja. Kanske var det därför jag blev grymt förvånad när jag ställde mig på vågen ikväll, bara för att kolla liksom. För även om jag verkligen inte känt av att jag skulle ha tappat i vikt, så kanske vikten skulle kunna ha ändrats lite grand funderade jag. Och tjolahoppsansa! 3 hela kilon hade jag gått ned - på fem dagar! Jösses Amalia, världens bantningskur var det tydligen också, även fast det inte var det jag hade i åtanke när jag inledde denna detox.


Får se hur jag gör sen. Kanske fortsätter jag, fast med vissa fuskdagar. För jag längtar nå grymt efter glass nu i sommardagarna och en riktig, ordentlig macka! Jag har en i kylskåpet som bara väntar på att bli uppkäkad :P


Nej, men hörrni. Nu ska jag sluta babbla. See ya!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards