idaifvrig

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Ida - 21 juni 2012 18:45

Halloj!


I måndags var vi äntligen tillbaka på Solbacken! Hade längtat sedan sista sommarjobbsdagen förra året typ och känns superroligt att få vara tillbaka och jobba med nästan exakt samma härliga människor som förra året. Första dagen var humören på topp och jag tror alla gick runt och var superglada över att få jobba :P Hur bra är inte det liksom!?


Igår hade vi vår första "vi hitt' på nå' efter jobbet också!"-träff; jag, Emma, Lovisa, Joel och så konfaledarna Edvin och Josefin tog oss ett dopp i poolen - rätt kallt eftersom det var så kallt i luften, men grymt roligt! Sedan käkade vi glass sådär mitt i natten :P Så grymt nice gäng vi är! Vi har otroligt kul ihop och vi lovordar hela tiden vårt gäng, jobbet och Solbacken :) Vi kan inte hålla oss borta från stället; vi sover där, vi stannar längre fast vi jobbat klart, vi kommer tillbaka flera gånger på en dag, bara för att Solbacken är så himla bäst! :D Älskar det! :D


 



Av Ida - 21 juni 2012 14:07

Hej!


I fredags tog jag studenten!! Yeah! Det var en helt underbar dag, solen lyste och glädjen var på topp. Det var grymt spännande och roligt att få vara med om hela den där dagen :D


Först hade vi champagne-frukost hemma hos vår förra rektor, Kristina. Sedan bar det av till skolan för studentfotografering, "skriva sitt namn i studentmössorna"-sessioner och en macka som man inte ens hann äta upp innan det var dags att rada upp sig ute i trapphuset, där lärarna hade dekorerat med svenska flaggor och gula och blå ballonger. Där hade vi först diplomutdelning till lärarna, sedan blev det dags för betygsutdelning och stipendieutdelning.


Sen begav vi oss i samlad trupp ut mot Arkentrappan och sjöng där högst upp på trappan studentsången med en stor massa av släktingar och vänner nedanför och med havet glittrande framför oss. Wonderful! Sedan var det bara att leta efter plakatet med sig själv som über-ung på där familjen allra troligast skulle stå :P Och jajemän, längst fram stod de och väntade :D Det blev en massa "grattis!" och utöver det blommor och gosedjur och rosa fläkt och andra saker hängda runt halsen samt kramar och fotograferande :)


Sedan åkte vi studenter iväg på lastbilsflaket och körde runt, runt staden och glädjeropade, viftade med svenska flaggan och sjöng med i låtarna som spelades ur högtalarna vi hade på flaket :D


Hemma åt jag och familjen (inklusive farmor, farfar och mormor) sedan jättegod mat och fika (jordgubbstårta!). Öppnade presenter gjorde jag också :P På kvällen for vi (klassen) på den sista studentfesten. En glass på Max hann vi också med där mitt i natten någon gång. Som avrundning på dagen åkte jag och Felicia hem till mig och drack te, pratade och sedan sov Felicia över. Vi gick och lade oss någonting i fem på morgonen, bara för att utnyttja studentdagen till dess yttersta potential :D


Det var som sagt en underbart bra dag och jag skulle vilja uppleva allting igen, så nice var det! Ååå, vad kul det var att ta studenten!!


           

                


www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards