idaifvrig

Direktlänk till inlägg 9 juni 2012

Studentbal!

Av Ida - 9 juni 2012 14:54

Ååååå vad roligt det var! Igår alltså, på balen :D Alla var så otroligt fina och det var så roligt att gå där finklädd, arm i arm med en lika stilig och eminent balkavaljer. Åka biljkortege med häftig och snygg bil in bland allt folk som stod och kollade på, gå på röda mattan, hälsa på alla finklädda vänner och andra studenter, få välkomstdrink och därefter få en underbar balbuffé serverad med underhållning däremellan mm.


Jonas (min stilige och eminente balkavaljer) hämtade upp mig (eller ja, hans pappa var chaufför) och han (Jonas) öppnade till och med dörren åt mig, helt som på film typ, hehe :P Sedan körde vi i bilkortegen och kom slutligen fram till avstigningsstället utanför Fjällräven Center. Där var det herrar i kostym som öppnade dörrarna åt oss och så fick vi sedan arm i arm vandra runt och bli fotograferade av alla som önskade typ, ja, visa upp oss helt enkelt. Hälsa på annat balfolk gjorde vi också, kramades med alla vi hälsade på (eller ja, han skakade hand och jag kramades^^) och sa "vad fin du ääär!!" till typ alla. Och det var sant - alla var superfina! Klänningar av alla de slag, håruppsättningar, killar i kostym med fluga eller slips som matchade baldejtens klänning :P


Efter välkomstdrink, fotografering och mingel så var det dags för en trerätters balbuffé. Jättegott och lyxigt, serveringen var smidig och välgenomförd. En komiker (Jesper Rönndahl) underhöll mellan huvudrätten och efterrätten, och efter efterrätten var det vals och sedan dunkadunkamusik. Jättemånga (typ mer än 50% av alla balgäster) dansade vals, jag också med Erik i min klass. Det var riktigt kul! Kändes verkligen traditionellt. Efter lite dunkadunkamusikdansande så hängde jag med Jonas resten av kvällen. Minglade runt lite, pratade med lite folk mm. Vi (jag och Jonas) var kvar till klockan 01.00 då de stängde, så hämtade Jonas pappa oss (Jonas öppnade åter dörren åt mig - han skötte verkligen jobbet som balkavaljer otroligt bra under hela kvällen :D) och så skjutsade de hem mig och ja. Så var den underbara kvällen till ända. Kvällen den 8e juni 2012 blev en kväll jag aldrig kommer att glömma.


En underbart bra kväll var det och så synd att den är över! Sååå himla bra och rolig bal! Och fint väder var det också hela kvällen, solen lyste på oss där på röda mattan. Allt var PERFEKT. Så härligt nice! :D


 


                                   





 
 
Ingen bild

ulrika

9 juni 2012 21:24

Du är ju bara så vacker! (och pojken också, han var cool hälsar Kristoffer)

Ulrika

Ida

9 juni 2012 23:24

Taack!! :D Å jag bara längtar tillbaka, vill ha bal igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< Juni 2012 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards