idaifvrig

Alla inlägg den 9 september 2011

Av Ida - 9 september 2011 19:14

Tänkte berätta lite om min fantastiska resa till Götet :)


Tog ett försenat tåg från Ö-viks station och fann min kupé i den allra sista vagnen på tåget. Somnade ganska fort och sov riktigt bra, gick asbra och asfort ned till Göteborg. Där väntade Lisa och Julio på perrongen och det blev kramkalas :D


Vi fixade busskort och så gick vi och fikade (Rebecka hänkade på på cafét :D). På kvällen tog vi det lugnt hos Lisa och tittade på film (engelskt tal med spanska subs - Julio var ju också tvungen att fatta --> resultat: jag tittar automatiskt på undertexterna och fick väl lära mig lite spanska på kuppen :) Nice!)


Fredagen var Lisa i skolan och jag och Julio for in till stan och shoppade :P Bra spanskaövning iaf, när man bara har det som alternativ att snacka :) Sedan mötte Lisa upp oss och vi gick till en helt amazing godisaffär^^ Fanns alla sorters godis som man kan tänka sig typ! Ok, kanske lite överdriv, men mycket fanns det :) Träffade Lisas kompisar på kvällen, fick lite info om Kina och hur det funkar att bo där av en kille (Jimmy), som var kines, men ja, bodde i Göteborg och någon gång per år åkte till Kina, Shanghai, för att bo där nån månad. Ok, kanske inte så intressant info för er, men ändå :)


Lördagen for jag med Lisas familj + Julio på utflykt till en ö, som hette typ Gullholmen eller nåt liknande. Riktigt mysigt, trots att det var mulet och blåsigt (det var en man som badade i havet då vi var där! Kaaaallt! Fast han tyckte det var nice iaf) :) Superfin ö! Sedan fick jag skjuts ut på ön Tjörn, där Rebecka bor och så var jag med henne den kvällen och sov över där :) Det var asmysigt, vi såg på Titanic och fick mysig "service" av hennes mamma: hon tände en massa ljus och så fick vi saft i flashiga glas^^


På söndagen åkte jag tillbaka till Göteborg och fick där världens problem, ska berätta om det lite senare^^ Så åkte vi (jag, Lisa och Julio) till Liseberg :D Fast vi hade så lite tid; jag skulle ju ta tåget klockan fem. Så vi åkte bara två karuseller: Balder och Kanonen. Det var riktigt skoj! Sedan for vi till Haga (gamla delen av Göteborg) och fikade på ett superfint café :) Haga var riktigt fint :)


Så tog jag tåget hem klockan fem då. Det avgick i tid och det var en asmysig resa hem! Satt och pratade med en trevlig själ i samma kupé, samt lyssnade en massa på musik och så sov jag tre timmar, innan det var dags att stiga av i Ö-vik ca tjugo i sex på morgonen. Då var det bara hem och duscha och göra sig iordning och sedan fara in till skolan :P Var rätt trött under dagen, men det var det värt! Resan till Göteborg var helt underbar! Tack Lisa, Rebecka, Julio, Lisas familj mfl som gjorde det så himla bra! :D



www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards