idaifvrig

Alla inlägg under juni 2011

Av Ida - 10 juni 2011 12:30

Åh, allting går så trögt med teknikskitsaker. Har tagit mig seriöst en vecka nu att få ut Cultura-arbetet: fick tråckla i en timme i morse innan jag äntligen fick ut det - i svartvitt, fast jag ville ha det i färg. Ah! Orkar inte med det nu när lärarna ba: "Ja, jag vill ha in ditt arbete nu." Ja, men ja! Det är ju inte så att jag låter bli att lämna in det med flit - den himla tekniken sabbar ju allt, jag får helt enkelt inte ut skiten från datorn!


Jaja, nu har jag avreagerat mig tillräckligt, tror jag.^^

Av Ida - 10 juni 2011 11:11

Jag vill säga ett stort grattis till min kära Systeryster, Emma(!), som tagit examen för grundskolan, gått ut nian med andra ord :D Grattis! :D Då blir det allra troligast Ekonomi för hennes del på gymnasiet sedan :) Smart, begåvad, underbar tjej :)


Grattis återigen och ha en bra dag Emma (om du läser det här)! :D


Grattis också till min käre lillebror som gått ut trean i lågstadiet, och nästa år börjar på mellanstadiet :D Stort! :)  

Kramar!


Din Ida



 (Kanske lite fel med stjärngosseutstyrsel, men det var den enda bilden jag hade till hands :))     


  

(Försökte illustrera känslan av att gå ut och få sommarlov lite ... Med de bilder jag hade till hands :))

Av Ida - 7 juni 2011 18:41

Hatar min dator! Åh! Kan inte lägga upp bilder! Ok, hatar internet då; det finns ingen himla internetuppkoppling när jag ska ladda upp bilderna, så det går åt skogen på den fronten.


Kemin är übertråkig och übersvår och jag har prov på torsdag.


Idag har vi dock gjort något skoj: Vi har varit på utflykt med skolan till Granada! :D Vi stannade i Fuente Vaqueros där vi besökte huset där Federico García Lorca föddes och bodde tills han var 6 år. Vi besökte även huset där han bodde från 6 år till typ 10 år om jag fattade det rätt ... I alla fall ifrån att han var 6 år. Intressant! Lägg författaren, musikern, konstnären mm. Federico García Lorcas namn på minnet! ;)


Sedan åkte vi alltså till Granada och gick där en rundtur i "Lorcas fotspår", tror jag att det var tänkt att vara. Hade en guide som hette Nicolas, som vi träffade förra gången vi var i Granada (den gången för att besöka La Alhambra).


En riktigt mysig dag, trots att det regnade stundtals under dagen.


Nu: Kemi ...:(


Bilder får ni när det funkar att ladda upp!

See ya!

Av Ida - 6 juni 2011 13:23

Ahora he tenido clase de conversación en español. Ha estado bien, supongo. Un poquito despacio, pero ha funcionado bien. Contamos sobre nuestra comida favorita: pues, mi favorita es palt^^ También hemos tenido un examen de español, ha salido bien: un MVG :D También recibí MVG en la prueba nacional en español :) Yeah! No sé porque estoy escribiendo en español, supongo que he tenido ganas de hacerlo. Vale. Voy a traducir lo que he escrito a sueco para que vosotros lo vais a entender :)


Översättning: Nu har jag haft lektion i spansk konversation. Det har varit bra, antar jag. Lite långsamt (drygt), men det har funkat bra. Vi berättade om vår favoritmat; min favoritmat är ju palt^^ Vi har också haft ett prov i spanska, det gick bra: MVG :D Jag fick också MVG på det nationella provet i spanska :)  Yeah! Jag vet inte varför jag skriver på spanska, jag antar att jag hade lust att göra det. Ok. Jag ska översätta det jag skrivit till svenska, så att ni förstår det.


Hasta luego!/Vi ses!

Av Ida - 5 juni 2011 20:21

Är helt stolt över min dator! Den har hållit sig levande nu flera timmar i sträck! Wow! Den brukar dö efter typ 10 minuter: poff bara. Helt död. Det är bl.a därför jag inte kunnat blogga på femton år, hinner aldrig skriva klart ett inlägg innan den dör ... Men inte de senaste timmarna inte! Jag har hunnit skrivit både en laborationsrapport och hela Cultura-arbetet! Yes! Trodde aldrig jag skulle kunna göra klart det - det är ju dock rätt försenat nu; faktiskt 98% på grund av datorn (de 2 sista procenten har berott på att jag inte haft tid eller att jag verkligen inte orkat, eftersom jag tagit ut mig på allt annat plugg jag haft).


Snart tänkte jag ta och röra på mig lite i solskenet utomhus - nice! Lär ju bli rätt varmt, men en joggingtur längs strandpromenaden och se vackra Medelhavet låter otroligt lockande nu.


Det är ju trots allt bara 14 dagar tills jag åker hem nu ... :(


Men det är bara 7 dagar kvar tills min familj kommer hit! :D


See ya!

Av Ida - 1 juni 2011 08:30

Min Ziperall har anlänt! Jaa! Just nu befinner den sig i Sverige på min hemadress i Sverige. Härligt :D Tog ju lite tid - kom en månad för sent, men jaja. Nu har jag den i tryggt förvar iaf.


Ser så framemot att krypa ned i den! :D


See ya!

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards