idaifvrig

Alla inlägg under november 2011

Av Ida - 16 november 2011 00:38

Hejsan. Har väl inte kommit riktigt så långt på mitt samhällsprov som jag planerat, men kunskap som kunskap; istället har jag "pluggat" en massa spanska, genom att chatta med två spanjorer som jag träffat i Spanien. Riktigt kul att höra ifrån dem och grymt roligt att få utlopp för min spanskaabstinens :)


Men ska nog avrunda nu, trots att jag bör fortsätta. Miitt samvete säger mig nämligen att jag behöver sömn för att orka med imorgon också, så jag får väl råplugga imorgon istället.


Godnatt min skatt, sa en katt i en hatt.


   

Av Ida - 16 november 2011 00:33

Vill inte skryta om Mikael Elias-elev eller så, men såg iaf den här filmen på METGs hemsida, och kände plötsligt att, jo men, Mikael Elias är ju en riktigt flashig skola, och jag är grymt glad att jag valde att gå där :) Inser att det faktiskt är en privatskola. Eller? Det borde ju kallas så eftersom den är privatägd, eller? :D Wow, jag går på en privatskola. Känns coolt, haha :P


Ni får också se videon om ni vill! ;D


Av Ida - 14 november 2011 20:40

Nu börjar det krisa sig snart här lite grand ... Samhällshemprovet måste råpluggas på, det är ett som är säkert.


Satte mig efter middagen och knepade lite med konservatismen, men jag får för i sjutton inte ihop det! Ena stunden är Edmund Burke liberal och i andra är han grundaren till konservatismen, som inte alls är liberal, men sen är det det och bläää! Tog en liten powernap på en halvtimme, funkade inte så värst bra egentligen, blev inte särskilt mycket piggare, så jag ringde mamma och frågade om hon kunde köpa lite karameller till miiig :P Och det kunde hon! Så nu sitter jag med godispåsen fem centimeter ifrån mig, redo att ta nästa sockerkick, för att liksom få lite energi. Låter tragiskt kanske, men jag mååååste bli klar med 3 uppgifter ikväll. Annars går det här inte ihop.


Var på stan idag och köpte ett linne, lite smink och ett nagellack och passerade då affären där de satt upp fotona på årets Lucia-kandidater; mig (och 4 andra) med andra ord. Lite lustigt att se andra stanna till och granska flickorna på bilderna och så går jag förbi dem och ser dem se MIN bild. Ler faktiskt inombords; i dagens samhälle borde man kanske skämmas över att hela halva stan ser en på kort, men vet ni vad, det gör inte jag. Jag tycker faktiskt att det är riktigt kul :D


Nej, nu ska jag brottas vidare med konservatismen. Hejdå!

Av Ida - 13 november 2011 17:05

Tja!


Igår träffades vi i GraphicLine + Martin (som vi i princip kan kalla vår manager^^) + Victor i bandets mamma och två syskon, och så bakade vi BULLAR!


Och inte få bullar heller: drygt 300 stycken! :D (6 dubbelsatser) Det gick riktigt bra och det var riktigt roligt! Det jobbiga var bara att vi bara hade en ugn ... Så gräddningen tog ju ett tag förstås ...


Det blev 39 påsar med bullar, som vi skulle sälja för att få ihop pengar till inköpta instrument (Martin hade betalat för allt innan, så nu fick han tillbaka). Vi ställde oss alltså i ingången till kyrkan idag och lyckades sälja ALLA 39 bullpåsar :) Yeah! Jag tror vi ska satsa på bullbakning istället för musik ... Haha, nej då :)


Nu ska jag käka, see ya! :D

Av Ida - 13 november 2011 16:48

Tjabba!


I fredagskväll hade vi spelning med GraphicLine :D Otroligt kul :) Vi träffades hela bandet på eftermiddagen, så gick vi och åt tillsammans och så for vi till Bredbyn :) Vi soundcheckade och sedan spenderade vi lite tid på församlingshemmets nedervåning med bl.a sång och annat skoj. Sedan körde vi fullt race på scen, med fyra låtar och ja, det var grymt kul! :)


Det var min första spelning med den nya GraphicLine-konstellationen och jag måste säga att vi är ett härligt gäng! Måste berömma alla mina bandkollegor, för de äger verkligen på vad de gör :)


Och på kvällen kom en kvinna och erbjöd oss ytterligare en spelning, så det går bra det här :)


See ya!

Av Ida - 13 november 2011 15:47

Och det stora avslöjandet av mitt nya, hemliga livskapitel är....


...jag är nominerad till att kunna bli Örnsköldsviks Lucia 2011! :D


Ok, för vissa kanske inte det låter så stort, men för mig är det faktiskt grymt stort :D Har ju tågat bakom och sjungit bakom Lions Lucia i åratal, och nu så får jag vara med och "tävla" om att bli stadens/Lions Lucia :D Awesome!


Det var därför jag fotograferade mig hos Bågenholms och nu kommer typ hela Ö-vik kunna betrakta mig i tidningen, i nåt skyltfönster och på ÖA:s hemsida ... Hjälparns. Aja, det kan ju vara kul det också :P


Så rösta gärna på mig! :D Man gör så här:


Skicka ett sms till tel.nr: 72006 och skriv: (mellanslag) 2 (mellanslag) (sitt eget namn, INTE kandidatens!)


Tack på förhand och nu hoppas jag på det bästa! :D

Av Ida - 8 november 2011 12:58

Inatt har jag sovit många timmar, så ni kan vara lugna ;P Var dessutom till fotografen IGEN. Var dit igår för fotografering av mitt nya hemliga livskapitel (;p), men allt blev och kändes bara fel, fel, fel efteråt, så jag ringde fotografen och frågade om jag fick ta om kortet och han var jättetrevlig, så han gav mig en ny tid (idag kl. halv nio), så då var det bara att fixa till sig igen och gå till Bågenholms och fotografera om mig :) Det känns mycket bättre nu, så detta ska nog bli bra ändå :)Nu ska jag gå och låna en bok på biblioteket. Kejsaren av Portogallien (eller nåt liknande). Ska läsa den på svenskan och sedan göra en tidning utifrån den. Tänkte först välja bort svenska C-kursen, men nu stannar jag kvar! Detta låter ju kul!Hej så länge!

Av Ida - 7 november 2011 06:55

Goder morgon!


Känner mig riktigt pigg idag! Och det är inga extra sovtimmar som ligger bakom detta ovanliga morgontillstånd, utan snarare tvärtom :) Jag körde nämligen lite omvänd psykologi inatt och gick faktiskt aldrig och lade mig överhuvudtaget. Konstig känsla att liksom aldrig somna för att sedan vakna på morgonen en vanlig måndag morgon, utan istället bara...glida vidare i vakenhet. Jag tycker det fortfarande känns som en sen söndag kväll. Weird feeling. :)

 

Aja, kul var det iaf :) Hann ju se klart Harry Potter-filmen som jag påbörjat i lördagsnatt iaf :) Och påbörja ännu en fråga på samhällshemprovet :) Det ska allt lösa sig med det också, jag har börjat tycka det är lite intressant (undra hur länge det sitter i ..). :)


Idag kl. 18.00 ska jag ta det första (eller kanske 3e, beroende på hur man ser det) steget in ett nytt, spännande kapitel i mitt liv, men det tänkte jag hålla hemligt än så länge :) Snart nog får ni veta ;P Hihi, vad kul, nu får ni vara lite nyfikna ett tag :)


See ya!

 

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards