idaifvrig

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Ida - 16 november 2011 08:46

Släpade mig upp imorse (ok, så übertrött var jag inte, men ändå) och gjorde mig i ordning för skolan. Kändes lite ovärt att bara åka till skolan för en lektion; jag har bara en lektion på onsdagar, men tänkte aja, måste man så måste man.


Kommer dit, och så är det bara eget arbete som gäller. Men åh! Kunde inte nån ha sagt det liiite tidigare? Då hade jag inte ens behövt fara till skolan, hade ju kunnat ta värsta sovmorgonen. Men jaja, är faktiskt glad att jag gick upp så tidigt. Behöver verkligen hela dagen på mig med samhällsprovet.


Och jag kan inte sluta fundera på om jag gjort rätt val med att hoppa av fysik B. Den behövs ju för läkare, men jag vill troligtvis inte bli läkare, men tänk om, vill ju kaaanske det. Men så tycker jag ju att fysik B är det tråkigaste, drygaste, svåraste ämnet i universums historia (insåg att jag tyckte betydligt mycket mer om att städa labsalen med all kemikalieskit, än att jobba fysik ... Förstår ni min känsla då? ;P). Så ska jag lägga ner tid på fysiken, så kommer betygen säkerligen att dala, inte bara i det ämnet, utan också i andra. Dessutom har jag typ inte hängt med ett skit från början tills nu, eftersom alla andra i klassen verkar så himla proffs på fysik och man inte får tillräckligt med tid för att "catcha up" vad man inte hängt med på, eftersom att vi ska hinna med så sjukt mycket fysik (150 poäng!) på det här året.


Hur ska jag göööra?! Ah, blir galen. Är rädd att jag ska ångra mig bittert sen att jag inte läste kursen. Man kan ju alltid läsa upp, men då hamnar man ju i den här "har läst upp betygen"-gruppen. Men ska jag bli läkare hamnar jag väl där ändå; måste ju läsa upp mitt VG i Matte A till MVG för att ha MVG i alla ämnen, vilket ju krävs för läkare. Eller? Har något ändrats?


Aja, vi ser väl vad som händer. Nu: samhällshemproooov! Yey! (Sarkasm.)

Av Ida - 16 november 2011 00:38

Hejsan. Har väl inte kommit riktigt så långt på mitt samhällsprov som jag planerat, men kunskap som kunskap; istället har jag "pluggat" en massa spanska, genom att chatta med två spanjorer som jag träffat i Spanien. Riktigt kul att höra ifrån dem och grymt roligt att få utlopp för min spanskaabstinens :)


Men ska nog avrunda nu, trots att jag bör fortsätta. Miitt samvete säger mig nämligen att jag behöver sömn för att orka med imorgon också, så jag får väl råplugga imorgon istället.


Godnatt min skatt, sa en katt i en hatt.


   

Av Ida - 16 november 2011 00:33

Vill inte skryta om Mikael Elias-elev eller så, men såg iaf den här filmen på METGs hemsida, och kände plötsligt att, jo men, Mikael Elias är ju en riktigt flashig skola, och jag är grymt glad att jag valde att gå där :) Inser att det faktiskt är en privatskola. Eller? Det borde ju kallas så eftersom den är privatägd, eller? :D Wow, jag går på en privatskola. Känns coolt, haha :P


Ni får också se videon om ni vill! ;D


www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards