idaifvrig

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Wellington

Av Ida - 23 december 2014 09:13

Är i Wellington nu. Kul, men tråkigt att lämna Kiwi Experience-gruppen vi åkt med i typ en vecka nu, men vi vill fira jul på ett ställe där vi kan slappna av och inte måste stressa upp till en buss som går klockan 07.00 Wellington är mysigt, 1000 gånger bättre än Auckland! Hittills har jag gillat Taupo bäst - supermysig liten stad. Wellington har fina vikar och gröna berg och kullar runt omkring. 

 
Önskar jag hade skrivit lite mer här på bloggen, då hade även jag kunnat få koll på allt. Dagar, städer och hostel mixas liksom ihop nu och jag har svårt att hålla koll nu på vilket ställe vi stannade vid först, då allting går som ett löpande band och aktiviteterna avlöst varandra i typ 11 dagar nu.
 
För elva dagar sen påbörjade vi alltså Kiwi Experience, som är en tour som går landet runt. En hop-on-hop-off-buss som kör till olika städer varje dag och som hjälper en att ta sig till aktiviteter runt om i landet. Som ex. grottutforskande, fallskärmshoppning och vandringar. Det har varit grymt!
 
Om ni (läs jag) har tur, hinner jag kanske skriva lite om lite äventyr jag gjort, haha. Men tills dess får ni ha det bra!
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 20 mars 2015 03:19

                  Äntligen har jag gått Ben Lomond! Har länge varit på min Att Göra I Queenstown-lista, men eftersom det är en hel dags tur dit och tillbaka har jag aldrig kunnat göra det för jag antingen jobbat tider som hindrat det eller...

Av Ida - 14 mars 2015 03:27


  Hittade en länk om Queenstown. Tyckte den beskrev denna stad på ett ganska bra sätt. Hoppas länken funkar --> http://www.stayatbase.com/blog/18-reasons-why-queenstown-is-the-best-place-on-earth     ...

Av Ida - 11 mars 2015 10:29

Har precis ätit kiwi. Är inte kannibal, jag lovar. Innan, i Sverige, var kiwi för mig naturligtvis en frukt. Nu känns det först och främst som en "local"/lokalbo, en person från Nya Zeeland. De kallas ju "Kiwis". Och om nåt är "kiwi", så är det nya z...

Av Ida - 9 mars 2015 10:52

Nåt man tydligt lägger märke till är att jobblivet inte är samma här som i Sverige. I Sverige har man som "undersåte" mer att säga till om, vi kan lättare säga emot eller rent av kaxa mot vår chef utan att lida minsta av det. Känner att det är både b...

Av Ida - 9 mars 2015 10:43

En väldigt intressant insider-information jag kan dela med mig av från jobbet på restaurangen är att när chefskockarna eller chefen och nån utomstående viktig person (ex. en leverantör) på restaurangen där jag jobbar (Pier 19) behöver prata allvar me...

www.google.se

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Presentation


Välkomna till mig - en äventyrslysten läkarstudent med en vilja av stål och ett glatt humör. Just det, Ida heter jag ifall det undgått någon.

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards